Referat Budownictwa i Rozwoju Lokalnego
Paulina Smolarek - Kierownik Referatu i Rozwoju Lokalnego
tel. (74) 837 69 95
e-mail: psmolarek@um.niemcza.pl
Kamila Wegner - Zastępca Kierownika Referatu i Rozwoju Lokalnego
tel. (74) 837 69 99
e-mail: kwegner@um.niemcza.pl
Joanna Norberciak - Inspektor ds. pozyskiwania funduszy zewnętrznych
tel. (74) 837 69 99
e-mail: jnorberciak@um.niemcza.pl
Kinga Węgrzecka - Inspektor ds. drogownictwa i infrastruktury technicznej
tel. (74) 837 69 99
e-mail: kwegrzecka@um.niemcza.pl
Patrycja Bednarczyk - Referent ds. inwestycji, pożytku publicznego i komunikacji
tel. (74) 837 69 95
e-mail: pbednarczyk@um.niemcza.pl
Anna Korman - Inspektor ds. gospodarki przestrzennej
tel. (74) 837 69 95
e-mail: akorman@um.niemcza.pl
Do zadań referatu należy:
- W zakresie planowania i zagospodarowania przestrzennego:
- Przygotowanie materiałów i dokumentów planistycznych związanych z przystąpieniem jak również uchwalaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, oraz studium,
- Przyjmowanie wniosków o sporządzenie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
- Prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- Wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego lub ze studium,
- Wydawanie zaświadczeń, opinii i postanowień urbanistycznych,
- Obsługa pracy gminnej komisji urbanistyczno – architektonicznej,
- Prowadzenie postepowań w sprawie wydania, zmiany, przeniesienia decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o lokalizacji celu publicznego oraz prowadzenie ewidencji tych decyzji,
- Prowadzenie procedury wraz z opracowaniem decyzji w sprawie ustalenia jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego tzw. renty planistycznej,
- Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
- Dokonywanie oceny aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy jak również miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
- W zakresie inwestycji :
- Koordynowanie i nadzorowanie przygotowania dokumentacji projektowej wszystkich zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez Gminę,
- Współdziałanie ze spółkami komunalnymi oraz jednostkami organizacyjnymi Gminy w zakresie przygotowywania i realizacji projektów inwestycyjnych oraz remontowych,
- Udział merytoryczny w przygotowaniu zamówienia publicznego zadań inwestycyjnych i remontowych realizowanych przez Gminę,
- Koordynowanie i nadzorowanie realizacji
- Koordynowanie działań dotyczących budownictwa socjalnego, TBS,
- Współpraca z inspektorami nadzoru przy realizacji inwestycji i remontów,
- Kontrola prawidłowości wykonywanych inwestycji i remontów pod względem merytorycznym,
- Bieżąca kontrola wydatków w ramach realizowanych inwestycji w odniesieniu do kwot ujętych w budżecie oraz rozliczanie inwestycji,
- Współpraca w zakresie sporządzania i rozliczania wniosków dotyczących pozyskiwania środków zewnętrznych oraz przygotowywanie niezbędnych dokumentów wynikających z umów o dofinansowanie realizowanych inwestycji,
- Potwierdzanie gotowości robót lub obiektu do odbioru końcowego, powoływanie komisji odbioru i uczestnictwo w niej,
- Kontrola nad usuwaniem usterek powykonawczych i stwierdzonych w trakcie odbioru robót i odbiór ostateczny po usunięciu usterek,
- Nadzorowanie przestrzegania postanowień umów z Wykonawcami
- Egzekwowanie zapisów umowy z wykonawcą robót w zakresie udzielonej przez niego gwarancji,
- Rozliczanie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
- Współpraca w opracowaniu projektów rocznych oraz zmian wieloletnich planów finansowych i ich zmian,
- Raportowanie i przygotowywanie materiałów z wykonania zadań inwestycyjnych ujętych w budżecie gminy,
- Prowadzenie postępowań ws. pobierania jednorazowej opłaty, określonej w stosunku procentowym do wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej budową urządzeń infrastruktury technicznej,
- Koordynacja prac w zakresie sporządzenia i aktualizacji operatu uzdrowiskowego
- W zakresie drogownictwa
- Wykonywanie zadań w zakresie zarządzania drogami gminnymi
- Prowadzenie spraw związanych z planowaniem i finansowaniem budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich,
- Prowadzenie ewidencji gminnych dróg publicznych i obiektów mostowych oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom,
- Przeprowadzanie okresowej kontroli stanu technicznego gminnych dróg publicznych oraz drogowych obiektów inżynierskich
- Sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad
- Koordynowanie wykonywania robót interwencyjnych, utrzymaniowych i zabezpieczających drogi gminne,
- współpraca z zarządcami dróg powiatowych wyższych kategorii, w zakresie właściwego utrzymania dróg zlokalizowanych w granicach administracyjnych gminy,
- Realizacja zadań gminy w zakresie inżynierii ruchu
- Uzgodnienie zajęcia pasa drogowego gminnych dróg,
- Przygotowanie zezwoleń na lokalizację obiektów nie związanych z gospodarką drogową w pasie drogi gminnej,
- Naliczanie i egzekwowanie opłat za zajęcie pasa drogowego oraz umieszczanie urządzeń nie związanych z drogi,
- Uzgodnienia zjazdów i wjazdów w drogach gminnych,
- Koordynacja robót w pasie drogowym,
- Prowadzenie spraw związanych z zaliczaniem drogi do kategorii dróg publicznych oraz nadania dla nich numerów
- W zakresie transportu
- Sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem zadania realizacji usług lokalnego transportu zbiorowego,
- Planowanie finansowania, przyjmowanie sprawozdań z realizacji zadania organizowania lokalnego transportu zbiorowego w ramach komunikacji miejskiej i rozliczanie dotacji w porozumieniu z Referatem Finansów i Budżetu,
- Współpraca z samorządami lokalnymi i wojewódzkimi w sprawach publicznego transportu zbiorowego,
- Współpraca z operatorami i przewoźnikami realizującymi przewozy na terenie gminy,
- Opiniowanie planów transportowych oraz przedstawianych rozwiązań dotyczących poprawy funkcjonowania publicznego transportu zbiorowego,
- Zgłaszanie wniosków i rozwiązań dla optymalizacji funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego na obszarze gminy,
- Przygotowywanie opinii do dokumentów statutowych i uchwał dotyczących publicznego transportu zbiorowego,
- Gromadzenie dokumentacji dotyczącej funkcjonowania lokalnego transportu zbiorowego,
- Uzgodnienia i opiniowanie zezwoleń na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym,
- Wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i przewozów regularnych specjalnych na liniach komunikacyjnych na obszarze gminy,
- Uzgadnianie zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Niemcza
- W zakresie prawa energetycznego:
- Opracowywanie i opiniowanie dokumentów wynikających z ustawowego obowiązku,
- Nadzór nad realizacją polityki energetycznej na terenie gminy, w tym założeniami do planu energetycznego,
- Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w energię elektryczną,
- Nadzór nad oświetleniem ulicznym i eksploatacją oświetlenia w gminie,
- Prowadzenie ewidencji oświetlenia ulicznego,
- Przedstawianie propozycji modernizacji oświetlenia ulicznego w gminie,
- Monitoring i analiza zużycia energii elektrycznej
- Stymulowanie działań energooszczędnościowych gminy,
- Zlecanie i kontrola audytów energetycznych dla obiektów gminnych,
- Propagowanie programów ekologicznych na terenie gminy w zakresie energii odnawialnej,
- W zakresie zamówień publicznych
- realizacja przepisów o zamówieniach publicznych,
- opracowanie i aktualizacja planu przeprowadzania zamówień publicznych,
- przygotowanie i przeprowadzenie postępowań w sprawie udzielania zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo Zamówień Publicznych,
- opracowanie wewnętrznych dokumentów dotyczących zamówień publicznych,
- przygotowywanie specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
- obsługę organizacyjno-kancelaryjną prac komisji przetargowych,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych Urzędu,
- gromadzenie informacji o zamówieniach publicznych realizowanych przez Urząd i,
- współpraca i doradztwo dla referatów w zakresie wyboru trybu postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
- prowadzenie sprawozdawczości w zakresie zamówień publicznych,
- W zakresie pozyskiwania funduszy zewnętrznych
- Analiza źródeł pozyskiwania funduszy zewnętrznych dla Gminy,
- Udzielanie informacji o aktualnych programach i możliwościach pracownikom Urzędu, jednostkom organizacyjnym Gminy i innym podmiotom.
- Prowadzenie bieżącej korespondencji i utrzymanie stałego kontaktu z instytucjami zewnętrznymi w zakresie pozyskiwania środków finansowych z funduszy europejskich i innych źródeł zewnętrznych,
- Inicjowanie udziału gminy w otwartych konkursach i programach w celu ubiegania się o dotacje z funduszy zewnętrznych,
- Sporządzanie wniosków o dofinansowanie projektów ,
- prowadzenie pełnej dokumentacji dotyczącej pozyskiwania funduszy strukturalnych od chwili złożenia wniosku do rozliczenia zadania,
- Realizowanie postanowień zawartych umów o dofinansowanie,
- Sprawozdawczość i rozliczanie projektów współfinansowanych z funduszy zewnętrznych,
- Monitoring i kontrola projektów realizowanych w ramach funduszy zewnętrznych w okresie ich trwałości,
- Koordynacja prac w zakresie sporządzania i aktualizacji Strategii Rozwoju i innych dokumentów niezbędnych do ubiegania się o środki zewnętrzne,
- Realizacja zadań i prowadzenie spraw związanych z członkostwem gminy w Stowarzyszeniu „Ślężanie”, Stowarzyszeniu Ziemia Dzierżoniowska, Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu Glacensis.
- W zakresie współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi i pożytku publicznego
- określenie zasad współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi, pożytku publicznego, instytucjami prowadzącymi działalność kulturalną, sportową, rekreacyjną, oświatową itp.,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i pożytku publicznego oraz instytucjami wspierającymi działalność tych organizacji obejmująca m.in. wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działalności oraz konsultowanie projektów aktów normatywnych w zakresie dotyczącym działalności statutowej tych organizacji,
- przygotowanie projektu uchwały w sprawie programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami uprawnionymi prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz innych dokumentów z tego zakresu,
- sporządzanie sprawozdań z realizacji programu,
- przygotowanie i przeprowadzenie konkursu ofert na zlecanie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom uprawnionym do prowadzenia działalności w sferze pożytku publicznego,
- sporządzanie umów na realizację zadań przewidzianych w ww. programach,
- przygotowanie i przeprowadzanie konkursu ofert na zlecenie realizacji zadań publicznych organizacjom pozarządowym oraz innym podmiotom uprawnionym do prowadzenia działalności w sferze pożytku publicznego,
- sporządzanie umów na realizację zadań przewidzianych w ww. programach
- bieżąca koordynacja działań oraz sporządzanie analiz i sprawozdań wynikających z realizacji gminnych programów, zawartych umów jak i ustawowych obowiązków,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi i pożytku publicznego w zakresie realizowanych zadań,
- przyjmowanie sprawozdań z działalności organizacji pozarządowych i pożytku publicznego otrzymujących dotacje z budżetu Gminy oraz rozliczanie dotacji w porozumieniu z Referatem Finansów i Budżetu.
- wydawanie zezwoleń na organizowanie zbiórek publicznych
- współdziałanie z organizacjami społecznymi, instytucjami w celu konsultowania pożądanych kierunków rozwoju,
- wyszukiwanie i udzielanie informacji o aktualnych programach i możliwościach pozyskania środków dla organizacji pozarządowych i organizacji pożytku publicznego
- W zakresie zabytków, sportu, turystyki:
- realizacja zadań gminy zakresu ochrony zabytków i opieki nad zabytkami, współpraca z konserwatorem zabytków,
- współpraca w zakresie turystyki, kultury fizycznej i sportu z innymi samorządami, związkami i organizacjami,
- opracowywanie wspólnie z dyrektorami i kierownikami gminnych jednostek organizacyjnych kalendarza imprez turystycznych, sportowych, rekreacyjnych
- wyszukiwanie i udzielanie informacji o aktualnych programach i możliwościach pozyskania środków dla jednostek oświatowych i instytucji kultury oraz małych i średnich przedsiębiorstw,
- wnioskowanie w zakresie remontów i inwestycji gminnych obiektów sportowo-rekreacyjnych i turystycznych,
- prowadzenie ewidencji (rejestru) obiektów i urządzeń sportowo-rekreacyjnych i turystycznych,
- współdziałanie z nauczycielami wychowania fizycznego, klubami sportowymi, przy organizowaniu imprez sportowo-rekreacyjnych,
- wydawanie zezwoleń na organizację imprez masowych zgodnie z wymogami ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych,
- opracowywanie programów udzielania dotacji w dziedzinie kultury, sportu i turystyki oraz dokonywanie ich oceny i rozliczenia;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i kontrolą wykorzystania dotacji w zakresie sportu i kultury fizycznej.
- W zakresie promocji Gminy:
- realizowanie we współpracy z zainteresowanymi jednostkami organizacyjnymi oraz innymi podmiotami przedsięwzięć promocyjnych, kulturalnych, sportowych itp.,
- opracowywanie oraz udział w opracowywaniu przez inne podmioty materiałów (biuletynów, folderów, informatorów, map itp.) promujących osiągnięcia i możliwości gospodarcze oraz walory Gminy, zabezpieczenie w niezbędne materiały popularyzacyjne: foldery, biuletyny, filmy, tablice informacyjne, itp.,
- uzgadnianie i zamawianie materiałów promujących Gminę,
- udział w targach, wystawach, konferencjach i innych imprezach poświęconych promocji Gminy,
- inicjowanie, koordynowanie i gromadzenie oraz rozpowszechnianie materiałów informacyjnych oraz promocyjnych dotyczących przedsięwzięć rozwojowych Gminy i kierunkach inwestowania w rozwój infrastruktury,
- współpraca w zakresie promocji Gminy z innymi jednostkami samorządu terytorialnego oraz organizacjami krajowymi i zagranicznymi,
- koordynowanie działań promocyjnych (promocji kulturalnej, turystycznej, gospodarczej i zagranicznej), przygotowywanie i organizowanie oprawy promocyjnej imprez i uroczystości z udziałem Gminy,
- podejmowanie działań na rzecz tworzenia pozytywnego wizerunku Gminy w kraju i za granicą (promocja zewnętrzna) oraz wśród mieszkańców (promocja wewnętrzna),
- nadzór i aktualizacja zamieszczanych informacji w BIP i na stronie internetowej Urzędu oraz FB,
- udział w uroczystościach i wydarzeniach gminnych, sporządzanie i zbieranie materiałów na stronę internetową Gminy,
- współpraca z jednostkami samorządowymi, instytucjami, organizacjami pozarządowymi, z mediami,
- wyszukiwanie i udzielanie informacji o aktualnych programach i możliwościach pozyskania środków dla jednostek oświatowych i instytucji kultury, małych i średnich przedsiębiorstw,
- prowadzenie spraw związanych z uczestnictwem Gminy w konkursach, turniejach, zawodach, rywalizacjach, akcjach społecznych, ekologicznych itp.,
- realizacja zadań związanych z budżetem obywatelskim,
- opracowanie na zlecenie Burmistrza wniosków o nadanie odznaczeń oraz wyróżnień państwowych i innych.
Lp. | Rodzaj zmiany | article-history-date-create | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|