ZAŚWIADCZENIE O STANIE CYWILNYM
Sposób załatwienia spawy:
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.
2. Wniosek można złożyć osobiście w urzędzie stanu cywilnego, lub w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym e_PUAP, za pośrednictwem skrzynki podawczej Urzędu Miasta i Gminy w Niemczy na platformie ePUAP .
Nazwa skrytki: /l4r0h2i7wk/skrytka
3. Zaświadczenie może zostać wydane na wniosek, w formie dokumentu elektronicznego, opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
4. Zaświadczenie wydawane jest wyłącznie osobie, której dotyczy.
Wymagane dokumenty:
1. pisemny lub elektroniczny wniosek.
2. oświadczenie osoby, której zaświadczenie dotyczy o nieistnieniu okoliczności mających wpływ na stan cywilny, nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
3. Przy odbiorze osobistym - dokument stwierdzający lub potwierdzający tożsamość /dowód osobisty lub paszport/.
Dodatkowe informacje:
1. Zaświadczenie ważne jest 6 miesięcy od daty jego sporządzenia.
2. Zaświadczenie o stanie cywilnym poza danymi osobowymi wnioskodawcy zawiera także oznaczenie jego stanu cywilnego jako sytuacji w odniesieniu do małżeństwa.
Opłata skarbowa:
1. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 38 zł.
2. Opłatę uiszcza się w Kasie Urzędu Miasta i Gminy w Niemczy, parter, pokój nr 3 lub na konto Urzędu.
Konto bankowe: Bank Spółdzielczy w Ząbkowicach Śląskich - Oddział w Niemczy ul. Rynek 10, 58-230 Niemcza,
nr konta: 45 95 33 10 56 2006 0000 46 46 0001.
3. Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Termin załatwienia:
1. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia został złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, który przechowuje akty stanu cywilnego dotyczące wnioskodawcy lub akty te znajdują się już w rejestrze stanu cywilnego - w miarę możliwości w dniu złożenia wniosku, najpóźniej w ciągu 7 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli wniosek o wydanie zaświadczenia został złożony do kierownika urzędu stanu cywilnego, który nie przechowuje aktów stanu cywilnego dotyczących wnioskodawcy - w ciągu 10 dni roboczych od dnia złożenia wniosku.
Jednostka odpowiedzialna: Urząd Stanu Cywilnego, II piętro, pokój nr 15, tel 74 8376 068.
Tryb odwoławczy i skargowy:
Ustawa - prawo o aktach stanu cywilnego - nie przewiduje trybu odwoławczego.
Odmowa wydania zaświadczenia następuje w formie decyzji.
Odwołanie od wydanej decyzji można wnieść do Wojewody Dolnośląskiego, za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Niemczy, w ciągu 14 dni od daty doręczenia decyzji. Skargę w sprawie można składać do Wojewody.
Podstawa prawna: art. 2 ust. 6, art.12, 44, 4, 125 - prawo o aktach stanu cywilnego - ustawa z dnia 28 listopada 2014.
Załączniki:
email: mszydlowska@um.niemcza.pl , w dniu: 06‑08‑2020 13:41:19
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|